terça-feira, 28 de março de 2017

Tangramo




Oni ne scias kiam precize la Tangramo aperis en Ĉinio unuafoje. Tamen, ĝia nomo ĉine – Tch’i Tch’ia pan – datiĝi ekde la 7-a jarcento a.K., kaj signifas “Tabulo de la Sep Saĝecoj”, ankaŭ konita kiel “Tabulo de la Sep Subtilecoj”.

La Tangramo estas ludo elpensita jam de multaj jarcentoj kaj uzita de infanĝardeno ĝis majstraj klasoj pro sia variebleco por elvolviĝado de lertecoj kaj por esploro de sciaro, ĉar per ĝi eblas reprezenti preskaŭ ĉiujn ĉirkaŭajn objektojn.


Pluraj lertecoj povas elvolviĝi per Tangramo, ekde la fleksebleco, estimo, spacimago, klasifikado, reversebleco, ĝenerala memoro, ĝis tiuj rilataj al erarsuperigo, la rezisto al frustriĝo kaj persisto. Tiuj lertecoj, kiuj evidentiĝas lude, estas necesaj ankaŭ por komputillernado, por elvolviĝo de projektoj kaj por uzado de teknologio.

La kvadrato el kiu la Tangramo aperas ankaŭ servis kiel bazo por kelkaj ludoj kiel ŝako kaj damludo.


La Tangramo formiĝas per sep pecoj, inter kies randoj estiĝas ĝustaj proporcioj, kiel montras la figuro. Oni povas fari ĝin per papero aŭ kia ajn materialo, aŭ kia ajn koloreco.

Por la figurformiĝo nepre uzos ĉiujn sep pecojn. Se abstraktaĵo, eblas lasi interspacojn.

Nenhum comentário:

Postar um comentário